Blog: Fit & Gezondheid

Deze week staat Leo in het teken van de Fit & Gezondheid! In samenwerking met blogger Carolina van Foodie-ness (www.foodie-ness.com) zijn er speciale gerechtjes bedacht voor elke dag. Dit zijn bijvoorbeeld gezonde salades en lekkere smoothies. Elke dag heeft ook een thema waar het gerechtje aan gekoppeld is. Zo begon de week met Mooie Maandag.  Haar interessante feitjes delen we ook graag in deze blog!

MOOIE MAANDAG: Mango smoothie 

Wist je dat mango’s bijdragen aan een gezonde uitstraling met een zachte en glanzende huid? En dat ze goed zijn voor de ogen? En dat ze ook bijdragen aan een happy mind, omdat het een verbetering zou geven in je  concentratievermogen en geheugen?

DUNNE DINSDAG: Salade

Wist je dat een groene salade bomvol antioxidanten zit? En dat je lichaam dit elke dag nodig heeft om het verouderingsproces te vertragen en allerlei ziektes te voorkomen?

WEERSTAND WOENSDAG: Groene smoothie

Wist je dat de hoge concentratie aan antioxidanten, vitaminen en mineralen in spinazie bijdragen aan goede hersenen en betere ogen? Een gezond hart en infecties te lijf gaan? Ook krijg je meer energie door het ijzer!

DRINK DONDERDAG: Hydratatie

Voldoende vocht opnemen is de eerste garantie om goed te presteren: het is bewezen dat een vochtverlies dat overeenstemt met 2% van het lichaamsgewicht, de capaciteit bij inspanning met 20% vermindert en een vochtverlies van 5% kan de fysieke mogelijkheden met 30% verminderen!

VETTEN VRIJDAG: Zalm wrap

Wist je dat enkelvoudig onverzadigde vetten essentieel zijn en niet door het lichaam zelf gemaakt worden? Je moet ze dus halen uit je voeding! Voor elke 5% stijging van het consumeren van meervoudig onverzadigde vetten wordt het risico op een hartaanval of hart-gerelateerde dood verlaagd met 10%! Ook heeft ze nog een aantal handige tips onder elkaar gezet om fit op kantoor te blijven en benadrukt ze hoe belangrijk het is om water te drinken. 

FIT OP KANTOOR: Tips & tricks

Wist je dat… je een aantal makkelijke dingen kunt doen om fit te blijven op kantoor? 

1. Neem de trap
2. Sta op tijdens een telefoontje en loop wat rond
3. Parkeer je auto 5-10 minuten lopen verderop .
4. Loop een rondje na het eten van je lunch 
5. Haal elk uur een glaasje water (regelmatig bewegen + hydratatie!)
6. Zorg dat je rechtop zit en span regelmatig je buik-en beenspieren aan (hou 5x 10 sec. vast).

HYDRATATIE: Drink voldoende water!

Wist je dat dehydratatie ervoor zorgt dat je meer moeite hebt met concentratie, je sneller geïrriteerd raakt en meer last hebt van hoofdpijn? Voldoende vocht opnemen is de eerste garantie om goed te presteren: het is bewezen dat een vochtverlies dat overeenstemt met 2% van het lichaamsgewicht, de capaciteit bij inspanning met 20% vermindert en een vochtverlies van 5% kan de fysieke mogelijkheden met 30% verminderen!

Meer weten?

Wil je nog meer lezen van Carolina? Kijk dan eens op Foodie-ness, Carolina's blog!

VOLG LEO OP SOCIAL MEDIA
facebook linkedin google twitter youtube