Blog: Beleef de Horecava 2016

Deze week stond weer in het teken van de Horecava. Vier dagen lang werd er aandacht besteed aan trends, ontwikkelingen en inspiratie binnen de horecabranche. Dit jaar bestond de Horecava 60 jaar en trok maar liefst 1,5 miljoen bezoekers en er waren ruim 600 bedrijven uit de foodservice industrie die hun producten en diensten onder de aandacht brachten! Ook Leo op het werk! heeft een bezoekje gebracht aan de Horecava om inspiratie op te doen en op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen de food industrie. 

De Horecava kent acht segmenten, namelijk: bakkerij, dranken, dienstverlening, fastservice, grootkeuken, inrichting en inventaris, koffie, thee en cacao en levensmiddelen.

De beleving werd optimaal voor de bezoekers door middel van workshops, presentaties en wedstrijden. Zo was er het ‘Horecava Festival’ waar je foodtrucks, bars en een restaurant te vinden. Tijdens het Horecava Festival vonden er workshops plaats over het mixen van gedestilleerde dranken zoals gin, rum en vodka. 

Er waren workshops over onder andere wijn, versproducten en innovatieve producten en diensten. Maar er was ook een workshop over muziek in de horeca! Muziek is een sfeermaker, maar hoe kan je de muziek optimaal inzetten voor de optimale beleving van de gast? Een leerzame workshop die je ogen doet openen.

Deze week werd er ook flink gestreden om een befaamde titel te bemachtigen tijdens de Horecava. Zo waren er wedstrijden voor het lekkerste kindermenu van Nederland, de lekkerste hamburger van Nederland en het NK voor koks.

De Horecava is een beurs waar beleving centraal staat, daarnaast is het ook dé ontmoetingsplaats voor professionals uit de foodservice industrie!

VOLG LEO OP SOCIAL MEDIA
facebook linkedin google twitter youtube